A Santa Cruz projekt néven futó headset elnyerte végső formáját és már jövő tavasszal a gamerek kezébe kerülhet.
Az Oculus Connect 5 első napjának nagy leleplezése Mark Zuckerberg felvezetésével nem volt más, mint az Oculus legújabb dobása, az Oculus Quest.
Az Oculus Questtel teljes szabadságot kapunk a mozgásban, akár egy aréna méretű területen is szabadon lehet mászkálni benne és nem fog fennakadni a nyomon követés. Ha ez nem lenne elég, több helyiséget is megjegyeztethetünk vele, szóval akárhol használhatjuk az eszközt, ha már egyszer megtanítottuk neki a környezetet, nem kell majd állandóan variálni vele. Magyarul ez lesz a legszabadabb, térben is követő VR headset a piacon, ráadásul mindenféle külső érzékelő és kábel nélkül.
A Quest az Oculus Go féle standalone headset irányvonalat követi, de annál sokkal többet fog nyújtani. A Go-hoz hasonlóan a headsethez nem kell számítógépet csatlakoztatnunk, hanem minden szükséges dolog beépítve megtalálható az eszközben, tehát egyfajta VR konzolként funkcionál. Míg a Go főleg az olcsóságával és a multimédia tartalmakkal vívta ki magának a megtisztelő helyét a piacon, addig a Quest a játékosokra fog fókuszálni és a Go-val ellentétben a Rifthez nagyon hasonló kontrollereket kapunk (sőt, a Touch kontrollereket is támogatni fogja az eszköz) és a térben is tudunk majd vele mozogni.
Ezt a hatalamas szabadságot az Oculus Insight nevű technológiával érik el. A headseten található 4 darab érzékelő leképezi a környezetedet és ez alapján a headset már tudni fog minden egyes mozdulatról, ami a headsettel történik vagyis minden millisekundomban frissíti a saját pozícióját, így elkerülve a rosszullétet.
Ha ez nem lenne elég, akkor a headset képes a környezetedet beleültetni a Virtuális térbe. Tehát ha van előtted egy fotel vagy egy asztal, akkor azt be tudja emelni például egy lövöldözős játékba és bizony az ott lesz fedezékként. Ha multiplayer játékot játszol akkor a te környezeted megjelenik majd a többi játékosnál is és bizony így egy arénában lövöldözhettek egymással a VR térben. Tehát legyetek egy szobában vagy egymástól távol interneten keresztül, semmi nem jelenthet akadályt. Az Oculus Connecten ezt a technológiát a Dead and Burried Quest verziójával demózzák és nagyon ígéretesnek tűnik a dolog.
A kontroller a headset jobb láthatósága érdekében nem alul, hanem felül kapott glóriát. Alapvetően viszont maradtak a touchnál megszokott funkcióknál. A kifordított kontrollerrel viszont lehetséges, hogy könnyebben beüthetjük a kezünket a környezetünkbe, ha teljes erővel csapunk valami felé, szóval óvatosan. Hogy ez azért mégse történjen meg egykönnyen, az Oculus Guardian egy továbbfejlesztett változatát kapjuk meg az eszközben.
Azt, hogy a hátunk mögött milyen lesz a kontroller követése, arról még nincs információnk, visszajelzések alapján ha látható helyen van a kontroller, a követés tökéletes.
Érdekesség még, hogy a Road to VR csapata lencsevégre kapott színes szemüvegeket is, de egyelőre nincs információ arról, hogy ezek kereskedelmi forgalomba kerülnének, hivatalosan csak a fekete változatról tudunk.
Kezdetben 50-nél több játékot várhatunk Questre, érkezik a Robo Recall, a Moss, a Dead and Burried, The Climb, Superhot és még sok más cím. Mivel az eszköz főleg a játékosokat célozza, így úgy alkották meg a Quest rendszerét, hogy nagyon kevés erőfeszítéssel a már Riftre elkészített játékok átültethetőek legyenek Questre is. Ez a Unity és az Epic a Unreal Engine 4-vel lesz könnyedén megvalósítható.
Egyelőre úgy tűnik exkluzívként érkezik a Star Wars Vader Immortal című sorozat Oculus Questre, aminek a történetét David S. Goyer aki például a Sötét Lovag írója is volt. Egyelőre nem sok mindent tudunk a dologról, de egy interaktívabb Star Wars történetben lesz részünk, aminek a főszereplője Darth Vader lesz. Ellátogathatunk majd a kastélyába és az egész sztori három részből fog állni.
A Questben már a Go-ban is hallható, szíjba ültetett hangszórókat kapunk, pontosabban annak is a továbbfejlesztett változatát, de igény esetén fejhallgatóval is használható.
A lencsék az Oculus Go változatot hozzák magukkal, de állítható távolságúak lesznek, ahogyan a Riftnél is megoldották. A kijelző pedig szemenként 1600×1440-es felbontást fog elénk tárni.
Az Oculus Questben a brutál erős Qualcomm Snapdragon 835 egysége került, ami bár nem a legújabb és legerősebb processzor, de a telefonoktól eltérően nem kell az operációs rendszerre az erőforrásait pazarolnia, csak a VR-ra fókuszálva várhatóan lenyűgöző eredményeket fog produkálni.
A Quest 400$-os kezdő árral érkezik 2019 tavaszán, legalábbis az USA-ban, ha elérhető lesz Európában, körülbelül 400€-val kell majd számolnunk, de a magyar Áfa miatt ez tovább nőhet. Körülbelül egy Rift árával lesz egy súlycsoportban.
Viszont ha azt nézzük, hogy a Questhez nem lesz szükség drága számítógéphez, ahhoz, hogy működésre bírjuk, ez a 400 dollár lehet a VR-ra legjobban elköltött 400 dollár az elkövetkezendő években. Tehát mindenképpen ígéretes termékkel állunk szemben.
Legutóbbi hozzászólások